Sunday, November 25, 2007

Kaedah nak dapat duit segera

Ada beberapa kaedah nak dapat duit segera sebagai contoh menjual turnkey site. Saya akan berikan sedikit guideline dan selebihnya anda carilah dan usahalah sendiri untuk memanfaatkan guideline ini.

1-Buat research tentang sesuatu niche yang dirasakan mempunyai potensi permintaan pasaran.
2-Dapatkan domain .com untuk buat web tentang niche yang dah dipilih. Contohnya tentang marriage problem… Mungkin boleh dapatkan domain seperti www.saveyourmarriage.com (contoh sahaja).

3-Dapatkan PLR Article atau PLR Ebook bagi niche tersebut

4-Edit… Edit… Edit…. (3 kali saya ulang)… Edit PLR Artikel/Ebook tersebut dan jadikan ia unik.
5-Setup laman web anda. Boleh gunakan Wordpress untuk hal ini. (Tak tau nak install wordpress? Dapatkan kit blogger SmartZul).. Pastikan anda edit Wordpress tu supaya ia nampak seperti laman web biasa dan bukannya blog. Carilah theme yang sesuai.

6-Masukkan artikel PLR yang dah diedit tadi ke wordpress.

7-Masukkan Traffic Monetization seperti Adsense, Affiliate pRogram seperti clickbank, amazon dan yang dirasakan perlu.

8-Pastikan semua link berfungsi, tak ada broken.

9-Kemudian bila dah selesai semua, tawarkan web tersebut untuk dijual sama ada di DigitalPoint atau SitePoint. Satu site boleh cecah lebih 100USD jika web tersebut dibina dengan baik serta mempunyai potensi pasaran… Kalau sebulan jual 5 sites dengan harga 120 usd katakan, dah untung lebih 500usd setelah tolak modal domain dan hosting… Kalau anda dah mahir, sehari boleh siapkan 2 - 3 website. Kalau sebulan mampu jual lebih dari 10 sites dengan harga lebih USD100 setiap satu…, maka keuntungan anda ????$$$…

10-Bila dah dapat jual dan untung, buat lagi web sedemikian (duplicate kerja anda)
So, amacam? Kalau rajin, boleh cuba buat.. tapi kalau belum rajin dan belum sedia, tunggu dah sedia baru buat. Belajar dulu asas - asas yang diperlukan.

Tips diatas hanyalah guideline ringkas daripada saya. Jadi, sesiapa yang mencubanya dan berjaya, jangan lupa beri testi di sini.. hihi.. Tapi jangan teruja pula… Study dahulu, lengkapkan dahulu pengetahuan yang patut ada. Nampak memang agak mudah, namun perancangan perlu ada.

No comments: